• FLIPCHART READYMADE

Membaca tak perlu guna buku sahaja,santai santai sambil bermain pun boleh. Ramai yang kata anak tak minat buku,anak tak fokus,takda masa nak ajar dan macam macam alasan lagi. Cuba kita guna FLIP CHART WOW untuk menarik minat anak anak belajar membaca..Berminat ? Komen berminat

WhatsApp ke 019-2218630


Klik link dibawah untuk mesej ke WhatsApp
www.wasap.my/60192218630/FLIP-CHART-WOW





Kelebihan FLIP CHART ini ialah

-huruf bersaiz besar dan anak kecil mudah faham
-bagus untuk anak mengenal huruf A-Z
-bagus untuk anak anak yang sedang belajar gabung bunyi huruf
-bagus untuk aktiviti "LATIH TUBI" gabung bunyi huruf
-menarik minat anak anak sebab ada kelainan berbanding buku
-bagus sebab ia memerlukan penglibatan ibu/ayah 
-boleh guna untuk bahasa melayu dan juga bahasa Inggeris
-panduan cara guna ada disediakan dalam bentuk video

Apa yang best sangat pasal flip chart ni ?

Saya kongsikan kepada tuan/puan kelebihan menggunakan flip chart dalam proses pembelajaran anak-anak ye!

Faedah untuk anak anak 'auditory learners':

+ komunikasi dua hala yang memberikan peluang kepada ibu bapa dan anak untuk sama-sama bersuara dan mendengar
+ selepas ibu bapa menyebut bunyi huruf atau suku kata, anak-anak akan diberi peluang untuk turut menyebutnya
+ jadi, anak-anak akan lebih mudah mengingati apa yang disebut dan didengari

Faedah untuk anak anak 'visual learners':

+ font huruf yang besar, jelas dan mempunyai warna yang terang pada 'flip chart' akan memudahkan anak-anak melihat abjad atau suku kata yang dipelajari
+ anak-anak akan mengingati imej (abjad atau suku kata) yang tertera seterusnya menjadikan proses pembelajaran mereka lebih berkesan

Faedah untuk anak anak 'kinesthetic learners':

+ pergerakan yang dilakukan sewaktu 'flipping' akan membantu anak-anak dalam memahami konsep sebenar pembentukan suku kata
+ anak-anak juga dapat lebih mengingati apa yang dipelajari kerana mereka sendiri boleh melakukan pergerakan huruf yang silih berganti

Jadi, kesimpulannya... Memang flip chart ni sesuai sangat untuk semua kanak-kanak. Tak kisahlah anak kita jenis auditory learners ke... visual learners ke... kinesthetic learners ke... Semua boleh dapat manfaat daripada flip chart.

InSya-Allah mereka akan seronok belajar membaca guna flip chart! Segala kemahiran dan deria anak-anak kita tu...selagi boleh digunakan, guna je semuanya... Barulah anak-anak tak sempat mengantuk atau bosan masa belajar! Betul tak?

Mendengar, melihat, menyentuh, berkomunikasi, bergerak... Haa... Maksimumkan segala potensi anak-anak. Semoga bermanfaat

Ok. Ni details flip chart suku kata kami:

+ Saiz board: 30cm x 40cm
Boleh digunakan untuk gabungan sehingga tiga keping kad.

+ Ketebalan board: 0.1cm
Cukup tebal dan keras untuk memudahkan kad di'flip'

+ Saiz kad: 15cm x 21cm
260gsm, glossy laminated, boleh tulis & padam menggunakan whiteboard marker

+ Bilangan kad: 48keping

+ Senarai huruf dan suku kata:

10 keping huruf vokal 
(a,a,i,i,u,u,o,o,e,e)

21 keping huruf konsonan
(b,c,d,f,g,h,j,k,l,m,n,p,q,r,s,t,v,w,x,y,z)

17 keping kad bonus kv, kvk, diftong, digraf
(ba, bi, bu, na, ni, nu, nas, fah, tak, jah, kan, lat, yam, nga, nya, sya, kha, khe, ia, ua, mau, bing, cing, sang)


Ramai yang berminat dengan FLIP CHART ni ?

Write a review

Note: HTML is not translated!
    Bad           Good

FLIPCHART READYMADE

  • Product Code: FLIP-CHART
  • Availability:
    77
  • RM28.00